Meer, meer, meer verkoop

Zoals beloofd, hierbij nog een paar nuttige adviezen om je sales mee uit te breiden. Met deze 10 adviezen voor je verkoop, zul je wederom een stapje verder komen. Heb jij nog adviezen? Plaats ze in een reactie onder dit artikel.

1). Leg contact met bedrijven die groter zijn dan jij en die projecten naar je kunnen doorschuiven die zij niet kunnen of willen doen. Profileer je uiteraard wel als ‘de’ specialist. Ze moeten natuurlijk wel het vertrouwen hebben dat jij de opdracht aankunt.

2). Maak een overzicht van lokale bedrijven en onderzoek welke business zij precies zitten. Kun jij iets voor hun betekenen? Zorg voor en oplossing voor hun probleem.

3). Maak en oefen een ‘elevator pitch’ over wie jij helpt en waarmee.

4). Meld je aan bij de Kamer van Koophandel en doe mee aan hun activiteiten.

5). Neem contact op met mensen met je wie je hebt gewerkt en vraag of ze werk wat zij niet kunnen of willen doen aan jou door te geven.

6). Onderzoek welke sites door jouw klanten worden bezocht en adverteer dan op die kanalen.

7). Ga in gesprek met betrouwbare mensen in jouw netwerk en beloof hen een leuke provisie te geven voor het aanbrengen van nieuwe klanten en het geven van bruikbare leads.

8). Plaats advertenties in vakbladen.

9). Maak gebruik van Google Adwords. Mits goed opgezet door een betrouwbaar bureau levert het je zeerzeker omzet op.

10). Probeer wekelijks een lijst te maken met inspirerende filmpjes van goeroe’s of bekende ondernemers, en laat je inspireren. Dit geeft power om door te gaan en keihard te bouwen aan je bedrijf.

Gepubliceerd door Maikel Latour

Ik leer ondernemers in Nederland, België, maar straks ook op de planeet Mars, slimme (online) marketing strategieën. Mijn trainingen maken online marketing voor iedere ondernemer begrijpbaar en eenvoudig (zelf) toepasbaar.

Doe mee met de conversatie

2 reacties

  1. Dag Maikel,

    Bedankt voor alle tips. Deze tips heb ik al wat aan gehad. Punt 7 heb ik meteen in gang gezet! Erg nuttig allemaal. Nogmaals dank!!!!

    Inge

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Richtlijnen voor gegevensbescherming en privacybeleid

*

Akkoord & doorgaan