Boost je verkoop nu!

Hierbij een aantal nieuwe adviezen voor meer verkoop. Probeer ze eens uit en kijk wat er voor jouw onderneming goed werkt. Stem ze verder af en voer ze nogmaals door. Heb jij nog tips en adviezen voor ondernemers of het starten van een bedrijf? Plaats ze a.u.b. onder dit artikel als reactie!

1). Vraag aan kopers of ze anderen kennen waar jij wat voor kan betekenen en of ze jouw bedrijf kunnen/willen introduceren.

2). Stuur een artikel naar een blog of artikelen website.

3). Stuur een artikel naar een vakpublicatie/vakblad.

4). Stuur een bericht naar iedereen in je adresboek en je LinkedIn connecties. Vergeet alleen niet dat je nooit mag gaan spammen!

5). Twitter volgers en Facebook vrienden over wat je doet, wie jij helpt en wat je te bieden hebt (en vraag hen om dit ook aan hun netwerk te laten weten). (Delen en Retweeten)

6). Stuur een slimme vakantiegroet naar je klanten waarmee je je huidige werk laat zien.

7). Stuur leuke promotie-artikelen naar potentiële klanten (kalender, spelletje, poster etc.)

8). Stuur promotie-artikelen voor je dienst mee met de factuur. Bedank ook vooral je klant op de factuur met een zin als: “Wij waarderen het ontzettend dat u ons deze opdracht heeft gegund. Wij hopen dat u in de toekomst wederom een beroep op ons zult doen.”

9). Stuur promotionele ansichtkaarten naar potentiële klanten.

10). Vraag huidige klanten om een testimonial te schrijven over het werk dat je hebt geleverd.

11). Vraag of je je visitekaartjes of brochures in locale winkels mag neerleggen.

12). Onderzoek welke sites door jouw klanten worden bezocht en adverteer daar.

13). Praat altijd en overal met zo veel mogelijk mensen, en heb altijd je visitekaartjes bij je.

14). Probeer eens te adverteren met Google Adwords. Maar vergeet nooit te investeren in je standaard seo!

15). Schrijf een e-Book of rapport voor je doelgroep en promoot het online.

16). Schrijf eens een persbericht over iets dat te maken heeft met jouw diensten en probeer het in een locale krant of vakblad te laten geplaatsten.

17). Stel regelmatig vragen en beantwoord geregeld vragen op forums en LinkedIn-groepen.

18). Neem contact op met mensen met je wie je hebt gewerkt en vraag of ze werk wat zij niet kunnen of willen doen aan jou door te geven.

19). Onderzoek welke sites door jouw klanten worden bezocht en adverteer dan op die kanalen.

20). Ga in gesprek met betrouwbare mensen in jouw netwerk en beloof hen een leuke provisie te geven voor het aanbrengen van nieuwe klanten en het geven van bruikbare leads.

21). Plaats advertenties in vakbladen.

22). Maak gebruik van Google Adwords. Mits goed opgezet door een betrouwbaar bureau levert het je zeerzeker omzet op.

23). Probeer wekelijks een lijst te maken met inspirerende filmpjes van goeroe’s of bekende ondernemers, en laat je inspireren. Dit geeft power om door te gaan en keihard te bouwen aan je bedrijf.

24). Vraag tevreden klanten om referrals en geef ze bij het aanbrengen van een een nieuwe klant een leuke korting op zijn/haar factuur.

25). Wees betrokken in de sociale kringen waarmee je verbonden bent of je je verbonden bij voelt.

26). Word lid van een beroepsvereniging en zorg dat je op de lijst staat vermeld.

27). Zorg dat je in online zakelijke adresgidsen staat vermeld. Er zijn er genoeg waar je gratis in vermeld kunt worden.

13). Organiseer een wedstrijd die te maken heeft met jouw diensten.

14). Overweeg een vinder’s loon te geven voor mensen die mensen naar je doorverwijzen. Je zou bijvoorbeeld korting kunnen geven op je diensten.

15). Plaats een advertentie in een vakblad.

7 gedachten over “Boost je verkoop nu!”

  1. Mooie tips zitten ertussen!
    Hier kan ik ook weer even mee vooruit.

    Misschien is mijn tip op het randje; maar benader je klanten direct.

    Soms zoek ik op internet naar bedrijven waar ik een klus voor wil doen, of van wie ik denk dat ik iets voor ze kan betekenen.

    Contactpersonen zijn makkelijk te vinden via hun website en ik mail ze dan direct met een persoonlijke mail met een link naar mijn werk. Soms hoor ik niets, meestal een bedankje en 2 op de 20 slaat mijn gegevens op en komt later bij mij terug of vraagt direct een offerte aan.

    Mark

  2. Ha Maikel,

    Bedankt voor de tips! Leuk dat er ook veel offline marketing tips bij zitten. Waar ik zelf een liefhebber van ben is: belettering op je bus/auto. Je krijgt enorm veel exposure dus super voor je naamsbekendheid!
    Zet er een kortingsactie op met verwijzing en je zult zien dat het bezoekers naar je website trekt!

    Groet, Mark Botter

  3. Handige tips, ik ga ze zeker in de praktijk brengen!

    Waar ik zelf altijd fan van ben en blijf zijn de ‘traditionele’ visite kaartjes.
    Als ik veel correspondentie heb met een klant (bijv. acties, ontwikkelingen, facturen, offertes, orderbevestigingen) stuur ik om de zoveel tijd een visitekaartje mee in de envelop.
    Ik heb het idee dat klanten je gegevens dan makkelijker onthouden en vaker met opdrachten naar je toekomen, omdat de visitekaartjes altijd op een prominente plek liggen op het bureau, en daardoor ook je naamsbekendheid groeit binnen de onderneming!

    Groet,

    Jesse

  4. Bedankt weer voor de 30 tips Maikel, of waren het er nu 15 :). Zelf vind ik persoonlijke dienstverlening erg belangrijk. Met iedere bestelling stuur ik dan ook een handgeschreven kaartje mee. Wordt zeer gewaardeerd in onze digitale wereld.

    Succes!

    Carlo Lanza

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *