blog-bloggen-klanten

Copywrite met krachtwoorden

Als ik het heb over het optimaliseren van je online conversie, denken heel veel ondernemers dat ik het heb over het testen van kleuren, buttons en menu’s. Conversie gaat echter verder dan dat. Héél veel verder.

Vergeet niet dat woorden -en met name krachtwoorden– een geweldige impact hebben op het menselijk brein.

Dus ook op ons gevoel. Want het gevoel dat wij ervaren wordt bepaald door ons brein. Zelf test ik eerst mijn copy. Pas daarna ga ik sleutelen aan zaken als kleur en afbeeldingen.

Er zijn veel meer zaken die je kunt testen. Afbeeldingen, witruimte, afmetingen en kleur zijn o.a. zaken die de conversie op je website kunnen beïnvloeden.

Sleutelen aan deze zaken is echter het laatste dat je wilt doen. “Copy first,” zeg ik altijd.

Lardeer tekst met de juiste woorden. Je smeert je tekst met warme, positieve woorden die impact hebben op de gevoelens van de lezer.

Want… bepaalde woorden werken conversieverhogend. Ben je nieuwsgierig welke woorden dat zijn?

Laten we eens wat woorden bekijken. Komt-ie.

Copywrite krachtwoorden

[su_column size=”1/3"]
cadeau
extra
gratis
geschenk
garantie
gerust
geluk
gelukkig
graag
[/[/su_column]p>

[s[su_column size=”1/3"]r> helemaal
krijgen
ontvangen
plus
volledig
voor u
voor jou
zomaar
zeker
[/su[/su_column]

[su_[su_row]

‘Tegen’ een bepaalde prijs? Of…

Is het ‘voor’ of ‘tegen’? Wissel deze woorden maar eens. Gebruik het juiste woord bij je prijsstelling.

Koop nu deze schoenen tegen 50 euro!
Koop nu deze schoenen voor 50 euro!
Koop nu deze schoenen voor maar 50 euro.

‘Voor’ of ‘tegen’ 50 euro? Je voelt het verschil.

‘Tegen’ houdt je onbewust… je raad het al… tegen.

Je ziet hoe belangrijk het is om de juiste woorden te gebruiken. Met sommige woorden prikkel je de klant op een negatieve manier of jaag je hem zelfs weg!

Vind jij dit artikel waardevol? Wat is jouw inzicht na het lezen van dit artikel? Reageer alsjeblieft hieronder. Ik ben benieuwd naar jouw reactie!

18 gedachten over “Copywrite met krachtwoorden”

  1. Je kunt ‘korting’ er ook nog aan toevoegen. Als er iets is waar wij Nederlanders in het algemeen gevoelig voor zijn, is dat het wel. Want als je hetzelfde product bij de ene winkel voor € 30 + € 20 administratiekosten kunt kopen en bij de andere winkel voor € 70 – € 20 korting, dan heeft die laatste zeer waarschijnlijk meer omzet.

    1. Dag Harro,

      Dank voor je input. Wil er nog wel aan toevoegen dat je wel kunt ‘testen’ met het woord korting, maar dat je dit heel bescheiden, bewust en minimaal zou moeten doen wat mij betreft.

      Ik vind ‘de goedkoopste’ een slechte propositie als dit je énige propositie is. 😉

      Groeten,
      Maikel Latour

  2. Hoi Maikel,

    Alweer zo’n handig artikel. Het klinkt simpel, en dat is het waarschijnlijk ook…..als je het eenmaal weet.
    Ik ga jouw tips zeker gebruiken in mijn online communicatie!
    Groetjes
    Corelle

  3. Hele nuttige tips weer, en eigenlijk simpel. We denken vaak veel te ingewikkeld, eigenlijk hou het simpel en positief is het beste.
    Bedankt voo je tips, ga ze zeker toepassen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Richtlijnen voor gegevensbescherming en privacybeleid

*

Akkoord & doorgaan