3 cruciale factoren op jouw website

Twee weken geleden heb ik een enquête uitgevoerd. Ik vroeg de deelnemers wat voor hen het meest belangrijke is aan een website. Eén van de vragen was: waar moet een website aan voldoen om te zorgen dat jij regelmatig terugkeert?

Ik heb de uitkomst van de enquête hieronder op prioriteit omschreven. Komt-ie.

1). Verse content:
In een fysieke winkel is het prettig als het aanbod steeds weer wordt ververst en aangevuld. Dit geldt natuurlijk ook voor jouw website. Als dezelfde content maandenlang op je website staat, is er geen enkele reden te verzinnen waarom een bezoeker vaker terug zal keren.

Schrijf minimaal tweewekelijks een blog of video, zodat het voor jouw bezoekers de moeite waard is om regelmatig terug te keren.


website speed

2). Website snelheid (performance):
Een goed presterende website laadt snel, afbeeldingen laden snel en video buffert maar enkele seconden voordat het begint met afspelen. Uit onderzoek blijkt overigens dat circa 20% van de internetgebruikers niet langer wacht dan 3 seconden met het laden van een website.

Is een website niet binnen deze tijd geladen, dan klikt de bezoeker de pagina weg en gaat hij op zoek naar een alternatief. Mogelijk dus de concurrent. Ik kan je verklappen dat de snelheid van mijn eigen website één van mijn grootste uitdagingen is. Het is een cruciaal onderdeel, dat maandelijks terugkomt op mijn to-do-lijst.

Je kunt al een hoop winst behalen door de afbeeldingen op je website te optimaliseren. Hiervoor kun je Kraken.io gebruiken. Een geweldige tool waarmee je GRATIS (online) je afbeeldingen kunt verkleinen. Dit natuurlijk met als doel dat de afbeeldingen sneller inladen op het scherm van je bezoekers.

Hoewel ik de laadtijd van mijn eigen website nog steeds aan de hoge kant vind, heeft Kraken.io mij toch al een tijdwinst van 63% opgeleverd. Dus zeker de moeite waard om het te proberen!


3). Mobiele bezoekers (responsive):
Ruim 80% van de internetters gebruikt een mobiel apparaat om op locatie of onderuitgezakt op de bank te zoeken naar informatie. Je begrijpt wat dit voor jouw bedrijf kan betekenen als je website niet is ingericht voor mobiele apparaten.

Is jouw website ingericht voor mobiele gebruikers? Wacht er niet langer mee om dit op orde te brengen. Vergeet eveneens niet dat deze mobiele bezoekers verwachten dat de mobiele versie van je website net zo snel laadt als de desktopversie van je website.


Hoe zit dit met jouw website? Voldoet jouw website aan de verwachtingen van je bezoekers? Ik ben benieuwd naar jouw website. Plaats de link naar je website in een reactie onder dit artikel.

6 gedachten over “3 cruciale factoren op jouw website”

  1. Precies de drie dingen die ik zelf ook vaak aanhaal bij klanten, dus goed om te lezen ;-). Zelf blijf ik nogal achter met de blog op mijn website. Ik zet dit telkens onderaan mijn to do lijst, omdat ik anderen altijd voor laat gaan.

    Beantwoorden
    • Dag Esmee,

      In eerste aanleg helemaal niet slecht. Maar… 😉

      Ik wil best een keer een uitgebreide analyse voor je maken en de pijnpunten met je in kaart brengen. Maar dit is niet geheel vrijblijvend.

      Wat je wel direct al zou moeten aanpakken is de nieuwsbrief opt-in, en de incentive die je aanbiedt. Deze vallen niet voldoende op als je het mij vraagt.

      Dit is natuurlijk het best terug te zien in het aantal dagelijkse inschrijvingen op je maillijst. De vraag die je jezelf dus moet stellen, zijn het er voldoende?

      Groeten,
      Maikel Latour

      Beantwoorden

Plaats een reactie