Ik geloof niet in contentmarketing!

Op het moment dat jij dit leest hebben er al ontzettend veel experts en guru’s, doorgeklikt naar dit korte artikel. Waarom? Zij zien de titel langskomen en denken: “Wat een mafkees! Daar wil ik meer over weten.”

Ik ben van mening dat het tegenovergestelde waar is van wat er nu in de titel van dit artikel staat. Zo zie je maar dat het nuttig kan zijn om even na te denken over de kop boven een artikel.

Ik heb jullie al vaker gewezen op het feit dat het voor een coach, trainer, of adviseur absoluut noodzakelijk is dat je online actief bent. Ik weet wat je nu denkt. Ben je helderziend, Maikel? Nee niets van dat. Maar ik heb veel ondernemers mogen helpen binnen hun bedrijven.

Contentmarketing onzin?

Ik schat dat zo’n 60% lijnrecht tegenover internet en social media stond. Na een traject met mij – waarin wij veel samen hebben geïmplementeerd – zijn ze blij dat ze hun (eigen)wijsheid even aan de kant hebben gezet.

Hiernaast kun je een aantal contentmarketing en seo weetjes ontdekken in een infographic. (met dank aan: Frank Husmann)

2 gedachten over “Ik geloof niet in contentmarketing!”

    • Dag Judith,

      Bedankt voor je reactie. Inderdaad is een deel van contentmarketing. 😉

      Het gaat er vooral om dat je goed nadenkt en onderzoekt wat jouw doelgroep graag zou zien en lezen. Als je de juiste content deelt met je doelgroep, weet je ze sneller aan je te binden. Dit is het even in een hele kleine notendop. 😉

      Groeten,
      Maikel Latour

      Beantwoorden

Plaats een reactie