Klantenwerving en omzet verhogen

Twee weken geleden publiceerde ik in een artikel 15 omzet verhogende tips. Ik vul deze lijst aan met nog eens 8 tips. Probeer zoveel als mogelijk van deze tips, en kijk wat voor jouw business wel of niet werkt.

1). Schrijf eens een persbericht over een onderwerp dat te maken heeft met jouw diensten en probeer het in een locale krant of vakblad te laten geplaatsten. Zorg dat je iets te melden hebt. Desnoods koppel je actualiteiten aan een van jouw diensten, of verzin je een ludieke actie. Media is veelal niet zo happig op persberichten en acties waarin de onder slechts geld verdienen. Gebruik dit dus z.v.m. voor je naamsbekendheid.

2). Stel regelmatig vragen en beantwoord geregeld vragen op forums, en plaats reacties in LinkedIn-groepen. Ook dit is weer een uitgelezen kans om jouw expertise te tonen aan je publiek. Onderzoek in welke groepen jouw doelgroep zich verschuilt. Ga je aldaar mengen in discussies. Verdoe je tijd dus niet in groepen met uitsluitend jouw vakgenoten. Zoek je doelgroep en stop ‘daar’ je tijd en energie in!

3). Neem contact op met mensen met je wie je hebt gewerkt, en vraag of ze werk wat zij niet kunnen of willen uitvoeren, aan jou door willen spelen. Zoek hierbij dus naar samenwerkingspartners. Het liefst uit het verleden. Deze zijn nog lauw zoals dat heet. Zorg wel dat je referenties of voorbeelden hebt van werk dat je reeds hebt gedaan voor anderen. Dit schept vertrouwen en maakt de stap voor de andere partij gemakkelijker om te zetten.

4). Ga in gesprek met betrouwbare en waardevolle mensen in jouw netwerk en beloof hen een leuke provisie te geven voor het aanbrengen van nieuwe klanten, of het aanbrengen van bruikbare leads.

5). Probeer wekelijks een lijst te maken met inspirerende filmpjes van goeroe’s of bekende ondernemers, en laat je inspireren. Dit geeft power om door te gaan en keihard te bouwen aan je bedrijf. Dit is niet direct een omzet genererende actie. Wel motiveert het je wellicht om ook de vervelende taken aan te pakken.

6). Vraag tevreden klanten om referrals en geef ze bij het aanbrengen van een nieuwe klant, een leuke korting op de volgende bestelling of op het eerstvolgende factuur. Geloof me. Jouw klanten kunnen al heel snel jouw sales-team versterken.

7). Word lid van een beroepsvereniging en zorg dat je op de lijst als lid staat vermeld. Dit heeft een positieve uitwerking op je naamsbekendheid.

8). Zorg dat jij je in zoveel mogelijke online (zakelijke) adresgidsen aanmeld. Er zijn er genoeg waar je gratis een vermelding kunt krijgen. Enkele voorbeelden zijn: Yalwa.nl, Drimble.nl, Startpagina.nl, Jouwpagina.nl, Bedrijvenbord.nl, Webbedrijvengids.nl, en Bedrijvenregionaal.nl.

Deel jouw tips en adviezen met mijn community, en maak kans op een gratis coaching-traject van 6 maanden t.w.v. € 1000,-!

Op naar succes!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Richtlijnen voor gegevensbescherming en privacybeleid

*

Akkoord & doorgaan