Knal het in de spotlights!

Een van de dingen die jouw verkoopcijfers een boost zullen geven, dat is je naamsbekendheid. Het enige wat jouw naamsbekendheid een boost zal geven zijn de spotlights!

Het zal je vast nooit zijn ontgaan. Een bekende Nederlander heeft een nieuw programma gekregen of een boek geschreven. Hij/zij duikt ineens na enige maanden of jaren van afwezigheid, op in een televisie programma of op de radio. Zo ineens uit het niets! 2 dagen later zit diezelfde BN’er ineens ook in bijvoorbeeld ‘Ik hou van Holland’. Een week later zit de BN’er ineens bij ‘De wereld draait door’ of in de TV-show van ‘JanDino’.

Nog steeds in mijn achterhoofd blijft het spoken: Waar komt hij/zij ineens vandaan? De tv wordt ineens gebombardeerd met dat ene gezicht.

Even later

Een paar weken verder is het ineens heel duidelijk. Er is weer iets nieuws te melden. Een nieuw programma of een nieuw boek. Afgezien van het feit dat ze natuurlijk aan alle kanten in de spotlights worden geholpen, is dit natuurlijk dé manier om niet vergeten te worden en de aandacht te creëren voor datgeen waar je mee bezig bent.

Ik hoor je denken, wat wil je hier mee zeggen Maikel? Werk jezelf constant en vooral heel consequent in de spotlights. Stap eens naar de krant. Stap ook eens naar de redactie van een magazine. Laat hen eens over je schrijven. Maak ook af en toe eens een video over jou als persoon, of over je producten. Vergeet ze niet te posten op Facebook, Pinterest, Google+ en Twitter.

Blijf dit frequent doen en verslap niet! Hoe vaker ze jou of je naam zien, hoe breder de hang-factor. (hoe groter de herkenbaarheid)

Conclusie: Probeer jezelf altijd in de spotlights en de media te krijgen. Dit is hard werken, maar blijf je dit consequent doen, dan zal het uiteindelijk lonend gaan worden. Zorg er wel voor dat je echt iets nieuws hebt te melden zodra je naar de media stapt. Heb je een nieuw product? Een verbeterd product? Een nieuwe dienst?

Knal het in de spotlights!

Gepubliceerd door Maikel Latour

Ik leer ondernemers in Nederland, België, maar straks ook op de planeet Mars, slimme (online) marketing strategieën. Mijn trainingen maken online marketing voor iedere ondernemer begrijpbaar en eenvoudig (zelf) toepasbaar.

Doe mee met de conversatie

2 reacties

  1. Beste Maikel,

    Het is inderdaad hard werken om jezelf altijd in de spotlights en media te werpen. Ik ben nu een jaar verder en de vliegtuig begint langzaam te stijgen, maar ik ben er nog lang niet. Wat jij schrijft geeft mij weer een duw in de goede richting. Ik moet nog harder werken om daar te komen waar ik wil zijn. Gr, Mar

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

* Richtlijnen voor gegevensbescherming en privacybeleid

*

Akkoord & doorgaan