Recensie boek “Engaging Content”

Deze week ontving ik een nieuw marketingboek op de deurmat. Wie is de auteur? Online marketeer, bestseller auteur, TV host, ondernemer, docent en spreker, Patrick Petersen. (@Onlinemarketeer)

Na “Handboek Online Marketing”, “Handboek Contentstrategie”, “Handboek Social”, “Handboek Online conversie” en “Handboek Mobile Marketing”, is hier dan de nieuwe telg in de familie marketingboeken: “Engaging Content“.

De 169 pagina’s tellende paperback had al enige tijd mijn aandacht doordat ik reeds enkele boeken van de auteur heb gelezen.

Mijn verwachtingen van het boek waren hoog. Maar zijn deze ook echt waargemaakt?

boek-engaging-contentHet boek beantwoord al snel de vraag: “Wat is content eigenlijk?”. Verder bevat het boek vele inspirerende voorbeelden, cases van verschillende succesvolle contentvormen, en gelardeerd met verwijzingen naar video’s die de stof ondersteunen en verduidelijken.

De video’s zijn te bekijken op engagingcontent.nl. De video’s zijn een interessante aanvulling en geven een soort van crossmediale dimensie aan het lezen.

Verder omschrijft de auteur verschillende archetype content. Dit gaat van promotor content naar preacher content, en van professor content naar poet content.

Dit is natuurlijk nog niet alles. Ik kan onmogelijk alle onderwerpen hier omschrijven. Nou vooruit. Hier nog enkele onderwerpen die ruimschoots aan bod komen.

De auteur legt uit hoe likeability werkt, omschrijft de verschillende contentvormen alsmede de inzet van crossmediale contentvormen. En natuurlijk niet te vergeten, worden enkele beïnvloedingswapens van professor Cialdini nader omschreven.

Ieder hoofdstuk sluit af met een aantal opdrachten die je helpen de essentie van een hoofdstuk nóg beter te begrijpen en in je brein te programmeren. Hiermee wordt duidelijk dat het doel van dít boek verder gaat dan informeren. Het is wat mij betreft een boek dat volstaat als trainingsmateriaal, maar kan ook als studieboek worden ingezet.

Voor wie? Wat mij betreft mag het boek niet ontbreken in de boekenkast van iedere marketeer, marketingtrainer, docent (online) marketing, internetbureau. Maar ook de ondernemer die online marketing serieus neemt en zelf aan de slag wil met content marketing.

De conclusie? Het boek voldeed volledig aan mijn verwachingen. Een degelijk boek dat een interessante kijk geeft in de wereld van engaging content. Het boek is uitermate geschikt voor iedereen die meer over dit onderwerp te weten wil komen en wil ontdekken hoe je contentmarketing kunt implementeren binnen de onderneming.

Voor de prijs hoef je het niet te laten. Je kunt je exemplaar tijdelijk bestellen voor € 16,95 op www.engagingcontent.nl.

Daarnaast is het boek voor € 19,95 te koop bij Bol.com en Managementboek.nl.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *