Ondernemen met zijwieltjes

Ik spreek regelmatig mensen die willen ondernemen. Ze willen wel, maar twijfelen teveel over de zekerheden, onzekerheden, de risico’s en alles dat mis zou kunnen gaan. Waar is het lef gebleven? Velen durven de sprong niet te wagen. Ze willen wel in het diepe springen, maar alleen met parachute. Ze willen wel van start gaan, […]

Social media? Kom dan uit die ballenbak van de McDonalds!

Wil jij zakelijk profijt hebben van jouw social media inspanningen? Stop dan acuut met de hele dag te vertellen over je huisdier, de boodschappen en het avondeten. Je zit niet in de ballenbak van de McDonald’s! Social media is voor de ondernemer een serieus marketinginstrument. Gebruik je het als ondernemer verkeerd, dan is de kans aanzienlijk dat je op […]

Social media als verkoopkanaal?

“Hoe kan ik mijn diensten via social media verkopen aan potentiële klanten?” Dit is een veelgestelde vraag onder de leden van mijn maillijst Tips en Adviezen. Ik ga je in dit korte artikel uit die droom helpen. Social media is een geweldig middel om te gebruiken in jouw marketingstrategie. Dit hoor je mij niet voor het eerst zeggen. […]

Onderscheidend vermogen? Of het vermogen je te onderscheiden?

Een ondernemer is altijd op zoek naar klanten en omzet. Dit doet jouw concurrentie ook. Het is altijd een flinke strijd. En waar wordt gestreden, vallen slachtoffers. Een door ondernemers veel gemaakte fout is denken dat klanten alleen van je kopen als je de goedkoopste bent. Na het lezen van dit artikel, denk je er […]