Vier SEO tips voor jouw website

Op dit moment werk ik aan een E-book genaamd ‘De website als sales machine’ In dit boek komt naast E-mail marketing, ook o.a. de optimalisatie voor de zoekmachines aan bod.

Graag wil ik in dit artikel alvast beknopt een aantal adviezen geven die je tussentijds kunt implementeren op je website.

De vier tips

Tip 1).
googleVerwerk het meest belangrijke keyword in de title van de pagina. Houd het leesbaar, aangezien de title ook tot een actie bij de bezoeker moet leiden. (De title wordt in de zoekresultaten getoond en is doorgaans voor een bezoeker de belangrijkste reden om op een link te klikken).

Begin een pagina tevens altijd met het keyword en onderwerp tussen de H1 tags.


Tip 2).
Verweef de belangrijkste keywords binnen de tekst. Zorg er natuurlijk wel voor dat de teksten uiteindelijk voor je bezoeker wordt geschreven. Zoekmachines als Google zijn slim genoeg om de kern eruit op te maken. Je bezoekers geven je maar een kans.

Iedere tekst moet dus overtuigen en voorzien van de informatie die de bezoeker verwacht.


Tip 3).
Per pagina gebruik je de H1 tag, voor de titel van de betreffende pagina. De H1 tag bevat vaak een keyword. Je maakt de tekst met het gebruik van tussenkoppen logisch en geordend. De bezoekers scannen tegenwoordig teksten op websites, en lezen meestal niet een gehele tekst.

e zult je teksten dus duidelijk leesbaar moeten maken met passende tussenkopjes. Hiermee bedoel ik de H2 en H3 kopjes.


Tip 4).
googleZorg voor de perfecte balans tussen keywords en de overige tekst op de pagina. Verzuip echter niet in een term als keyword-density (de dichtheid van de gebruikte keywords in relatie tot de rest van de tekst), schrijf met je bezoeker in het achterhoofd.

Sterker nog, het gaat nog altijd om de kwaliteit van je website. Niet om Google in eerste aanleg!


Welke methodes pas jij toe? Of doe je helemaal niets aan de vindbaarheid van jouw website in Google? Reageer hieronder een deel jouw ervaringen met ons!

10 gedachten over “Vier SEO tips voor jouw website”

  1. En wanneer je een kans ziet om binnen de tekst naar een ander relevant artikel te linken: doen! Maar ook hierbij moet je niet overdrijven en moet de bezoeker ook echt iets aan de link hebben.

    Beantwoorden

Plaats een reactie