Kijk constant naar je markt

Kijk naar de markt waarin jij je begeeft. Bijna iedere markt is constant in beweging. Zo hebben wij bijvoorbeeld binnen ons internetbedrijf Nexd Media, kennis van verschillende programmeertalen in huis.

Als we nu nog alleen in de oertaal HTML programmeerden, dan zouden wij nu niet met de markt mee kunnen bewegen. Dit omdat de wensen van de tegenwoordige klant, zoals -interactieve websites en internetapplicaties- niet door ons zouden kunnen worden gebouwd. Je loopt dan gewoonweg achter op je markt. Je zult alleen nog maar krimpen en nooit meer groeien.

Zo heeft elke markt z’n eigen ontwikkelingen. Volg deze ontwikkelingen op de voet en sluit je ogen er niet voor. Natuurlijk is de kans aanwezig dat deze ontwikkelingen jou als persoon boven de pet gaan.

Heb jij de kennis en ervaring niet in huis om mee te groeien met dat ene segment in je markt? Zorg dan dat je kennis in huis haalt door ze extern in te huren, of door zelf op cursus te gaan.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>