Over Maikel

Ik ben Maikel Latour (1981), serial-entrepeneur, trainer, schrijver van ondernemersboeken. Ik ben ook tegendraads, eigenwijs en brutaal. Als je dat laatste nog niet doorhad, kom je er wel achter 😉

Mijn visie? Ondernemers zijn idealisten. Ik zie ondernemerschap als oplossing voor een heleboel problemen in de wereld. In mijn ideale wereld is iedereen dan ook ondernemer.

Als iedereen ondernemer is, doet iedereen waar zijn passie ligt. Daar wordt de wereld mooier van.

Mijn verhaal

Ik had het niet zo op met school.

In mijn schooltijd wilde ik me vooral bezighouden met internet en elektronica. School beperkt je en bepaalt jouw richting voor je.

Je moet voldoen aan de vastgestelde maatstaven en daar word je ook op beoordeeld. Daar gaat het naar mijn mening mis.

Ik ging daarom mijn eigen weg en was gretig om te leren wat nodig was om een bedrijf succesvol te maken.

Een onderneming waarin ik mij bezig kon houden met wat ik wél geweldig vond. Mijn eigen baan creëren. En daarmee ook banen creëren voor mensen met diezelfde passie.

Veel geleerd uit 8 ondernemingen

Mijn eerste onderneming startte ik toen ik 19 was. Twee jaar later stond er een succesvol bedrijf, dat ik verkocht om de volgende stap te zetten. In totaal richtte ik 8 ondernemingen op:

• Secure Internet Services
  • DSG Beveiliging bv
  • Latour Groep bv
  • Curant Plus bv
  • Latour Bewaking bv
  • Routal interim management & advies
  • Nexd Media
  • LatourICT

In 2017 open ik de deuren van mijn 9e onderneming. Door te ondernemen leerde ik veel dingen die ik nooit uit boeken of op school had kunnen leren.

Wat is succes?

Succes is voor iedereen iets anders. Voor mij is dat een situatie creëren waarin ik mij kan bezighouden met wat ik echt leuk vind.

’s Ochtends geen wekkerhoeven zetten of ‘moeten’ werken. Dat betekent voor mij de ultieme vrijheid en geeft mij rust.

Iedereen ondernemer

Het is mijn doel om ondernemerschap voor iedereen mogelijk te maken. Jou te laten ondernemen vanuit je passie. Voor een betere wereld en een betere jij.

Marketing

Met alleen passie en doorzettingsvermogen ben je er nog niet. Om jezelf en je bedrijf onder de aandacht te brengen, heb je een goede strategie en marketing nodig.

Marketing is lastig. Met mijn trainingen maak ik het gemakkelijk en eenvoudig (zelf) toepasbaar. Ik leer jou de strategieën waarmee ik mijn bedrijven succesvol heb gemaakt.