Nieuwsbrief versturen en meer aanmeldingen

Het succes van e-mailmarketing staat of valt met subscribers. Ook wel nieuwsbrief abonnees genoemd. Je kunt nóg de allerbeste content versturen, zonder leden leest niemand het.

Wat je wilt is een nieuwsbrief versturen naar zoveel mogelijk abonnees. In dit artikel geef ik je een aantal quick-wins om je mailinglijst een dikke boost te geven.

Ready? Lets-go.

Heb je niets om weg te geven?

1). Heb je niet iets om gratis weg te geven? Iets waarvan je weet dat het relevant is voor je doelgroep, van hoge kwaliteit?

Schrijf hier een artikel over en ga super diep op de materie in. Dit artikel wordt het ruilmiddel. De kwaliteit moet zo hoog zijn dat de lezer baalt. Balen dat-ie het al heeft uitgelezen. De lezer wil meer.

Geef onderaan het artikel een specifieke opt-in mogelijkheid voor nog eens 7 van die diepgaande killer tips.

De bezoeker van je website ontvangt het gratis in de mailbox, na het invullen van zijn(haar) naam en e-mailadres.

Zodra je dit gaat toepassen op je website schieten de aanmeldingen door het dak.

Je loopt leden mis

2). Soms weten ondernemers niet dat ze goed vindbare blogs hebben geschreven, die flink wat verkeer naar de website brengt. Dat is een gemiste kans. Maak hier gebruik van.

Ga vandaag nog naar “Google Webmaster Tools” en onderzoek welke artikelen op jouw blog de meeste bezoekers oplevert.

Plaats onder deze artikelen een opt-in mogelijkheid. Er wordt op het onderwerp van jouw blog gezocht. Daar ligt dus een behoefte binnen je doelgroep.

Plaats een specifieke opt-in zoals hierboven uitgelegd bij “Tip 1”. Achter deze opt-in bied relevante en diepgaande content over hetzelfde onderwerp.

Houd bezoekers verbonden met je merk

3). Maak je gebruik van een Facebook Pixel op je site? Dan weet ik nog een mooi trucje.

Stel dat een bezoeker in het verleden op je website is geweest en deze bezoeker heeft toevallig ook een Facebook account.

Dan is het mogelijk om via een gerichte Facebook campagne, deze oud bezoekers een advertentie te tonen met je nieuwe weggever.

Deze bezoeker kent je website al. De kans is nu veel groter dat-ie zich inschrijft, dan toen-ie jouw site nog niet kende.

De beste tijd om nieuwsbrieven te versturen

Nou vooruit, even een bonus tippie.

Begin goed, start met de juiste tool

Bonus tip). Het is verstandig om direct vanaf de start met het opbouwen van een mailinlijst, een professionele tool te gebruiken.

Als je later switched naar een meer professionele tool, raak je gemakkelijk de helft van je abonnees kwijt.

Dit komt vaak doordat leden zich opnieuw moeten aanmelden en dit verplicht moeten bevestigen. (double opt-in)

Voor zowel de kleine als de gevorderde ondernemer, adviseer ik Activecampaign.com aan.

Ik wil natuurlijk niet klinken als een wasmachine verkoper, maar ik heb hem zelf ook.

Voor mij is er geen betere. Het heeft een groot arsenaal aan mogelijkheden. Om misselijk van te worden. Doe er je voordeel mee.