Met de kennis in ons achterhoofd dat minder dan 5% van de bezoekers van een website direct overgaan tot het doen van een aankoop, is het handig als we onze marketing zo hebben ingericht, dat we bezoekers voor lange tijd bij ons kunnen houden.
Waarom? Simpel.
Ze kopen niet meteen. Dus zal je hen net zo lang aan je moeten binden, totdat ze bereid zijn om wél van je te kopen. It’s as simple as that!
Hoe doe je dat? E-mailmarketing is een geweldig middel om hiervoor in te zetten.
Je hoort het niet voor het eerst. Dat weet ik zeker. Maar tot nu toe is 70% van de ondernemers in Nederland nog te eigenwijs en wacht liever tot het te laat is en ze hun tent kunnen sluiten.
En mocht dat laatste niet het geval zijn, dan lopen ze op z’n minst bakken met omzet mis.
Duizenden ondernemers die ik de afgelopen jaren heb mogen helpen met hun business zeggen inmiddels hetzelfde.
Hier enkele uitspraken van cliënten, die e-mailmarketing inmiddels als ruggengraat van hun onderneming hebben gesteld:
“Was ik maar eerder begonnen.”
“Ik heb een boel geld laten liggen. Mogelijk is dat naar de concurrent gegaan.”
Het is dus verstandig om vandaag nog met e-mailmarketing aan de slag te gaan.
Het begint bij je website. Je website, ook wel marketingmachine genoemd, moet volledig zijn ingericht op het binnenhengelen van e-mailadressen.
Jaren geleden was dat nog anders. Maar vandaag de dag krijg je echt niet zomaar meer een e-mailadres van iemand.
Om een e-mailadres te verkrijgen moet je tegenwoordig eerst iets weggeven.
Je moet dus een ruilmiddel hebben. Een ‘incentive’ zoals dat heet. Het wordt ook wel ‘klantmagneet‘ genoemd.
Deze heeft als doel de bezoeker van je website of landingspagina enthousiast te maken over iets wat jij gratis weggeeft. Zó enthousiast dat hij of zij bereid is een e-mailadres in te vullen om hem te ontvangen.
Ik ga je een aantal ideeën geven van ruilmiddelen die je kunt gebruiken binnen jouw marketingstrategie.
Voorbeelden voor klantmagneet








Handig overzicht.
Dank je wel!
Nu nog doen…